luni, iunie 15, 2009

Am vazut pe Discovery

Acum cand exista tot atatea posturi sub brand Discovery, cate posturi comerciale romanesti, e greu sa ocolesti si sa nu poti spune "Am vazut pe Discovery". Nu e rau, deschide usi acolo unde bugetul nu poate deschide carti, sau unde comoditatea nu da telecomanda pe semnul de carte. E usor, multa imagine si text putin. Idei simple, fara descrieri ce pot pune fruntea in barbie spre somn. Dar fenomenul a capatat cumva accent mioritic. Caci desi brand-ul s-a ramificat spre aproape toate domeniile, selectia tot telecomanda o face. Parca degeaba s-a vrut ca informatia complexa sa devina facila, si astfel, prea putin aud de History, Science, Travel&Living, Sci-Fi si Civilisation. Caci pana la urma, dupa ce treci de " Am vazut pe Discovery " ramai tot cu vocabularul de dinainte de ora de vizionare, cu aceeasi cultura facuta in fuga intre doua reclame. Si atunci e mai usor sa privim documentare fara epitete si in tuse groase, la care poti face rezumatul cu " foarte misto " si gata. Degeaba pui stofa scumpa si croiala inalta pe trup obisnuit sa sprijine scara de bloc la spart seminte.
Surprins, am observat ca mai nou la fast food se sevesc si salate. E de bine pentru cei ce au doar alternativa: repede. Si atunci, daca Discovery e fast food-ul educatiei noastre, de ce nu ne desprindem cumva si in continuare ne imbuibam doar cu "burgeri" educationali.
Am scris de parca as fi vazut eu pe Discovery si acum o fac pe desteptul.

Un comentariu:

  1. pana la urma, daca intre un scuipat si-o-njuratura mai ai timp de scarpinat in buric cu ochii pe discovery, spun ca e ceva! problema e cu ce se ramane dupa. e ca si cum la cina, nu mai mananci mc puisor, ci iti iei wedges, ca e mai cool, si o "coleslaw" plus o cola, dar light!-mananci, dar nu te hranesti. aceeasi relatie cauza-efect e la fel in orice tip de bucatarie. ar fi ipocrit sa nu admit ca am cerut shaorma vegetariana, dar cat ne mai mintim ca daca ne uitam doar pe cultural suntem mai putin junk? degeaba ii spui vegetariana daca tot shaorma este, si mai ales, "cu de toate". sa fie cu de toate, atunci. Cultura, zic!

    RăspundețiȘtergere