marți, mai 18, 2010

Ne scoate din boale si e antioxidant dar ne si baga in crize.

Era normal ca in tara care il are in portofoliu pe Dracula, sa fie prolifica contabanda cu usturoi. Eu sunt convins ca si Blade tot de la noi isi face stocuri si de altfel de cand cu tactica usturoiului palmat si introdus blat in bucatariile romanesti, ne cam pute gura...a prosti.
Se pare ca am luat o decizie inteleapta de a nu ma duce la concertul AC/DC. Rar am ascultat variante live care sa ma entuziasmeze si mai am o meteahna: nu pot scapa de tentatia de a compara cu varianta de studio, in consecinta prestatia live o gust poate doar pentru atmosfera. Da, imi plac concertele la gradinile de vara, nu, nu imi place sa imi impart dragostea de sunet cu hoardele de bezmetici care fac moseli alcoolice. Am vazut secvente din concertul de la Bucuresti. Ar fi trebuit sa ma zgaiesc la un ecran si sa-mi infranez claustrofobia pe care sigur as fi simtit-o in corsetul de coate. Si nici nu m-a entuziasmat prestatia live. Am pus deasemenea urechea pe un live de la Gotan Project. Slabut ca sunet, spectaculos ca imagine. Si totusi eu iubesc muzica lor  si nu proiectiile pe un ecran. Ma mai gandesc. A, mai am o problema cu acele concerte mari: Am vezica mica si asta poate fi o mare problema daca esti incunjurat de mii de oameni. Deci sa traiasca DVD-ul si asteptam serile de vara calde si linistite la gradina de vara a Teatrului muzical. Doar v-am mai spus ca am pretentii foarte mici.
M-am amuzat teribil cand am vazut ca nu doar noi avem modele de viata cu ata-n cur. Deunazi am vazut ceva aproape la fel de grotesc ca si lectiile de morala pe care ni le dau Zavoranca si Bahmu. Era un reportaj despre "cuvantarea" tinuta de Lady Gaga la un miting al homosexualilor undeva in America. Avea gurista asta un discurs patetic si cu accente dramatice de ziceai ca Martin Luther King si-a ratat cariera. Si se zbarcea si apasa pe cuvinte, se stropsea la Obama si la sistem de ziceai ca e macar Ghandi sau pe acolo. Ipocrizia americana atinge culmi de perfectiune. Pentru ca divele ingenue sau sexy nu mai fac rating au trebuit sa inventeze ciudatenia asta a naturii si cu un marketing de geniu au cocotat-o la nivel de icon. Si le merge. Si cum altfel cand firescul e intr-o disolutie accelerata iar socul e singurul care mai tresalta simturi. Suntem pervertiti catre pervers, pas cu pas, demotivati pentru lucrurile frumoase dar intaratati sa devenim agresivi si mai ales... altfel. Hai ca am gasit :


Si acum un bonus bine meritat. E dementiala


Rar am emis opinii despre lucrurile la care nu ma pricep, pe care nu le stiu sau pe care nu le-am vazut. Probabil ca voi face efortul de a viziona ultimile filme romanesti atat de apreciate afara. Si sa presupunem ca ar fi ceva de capul lor, tot nu inteleg de ce dracu regizorii astia tineri se incapataneaza sa aleaga in continuare singurele subiecte rulate in cinematografia romaneasca post decembrista: prostitutia, tigania, comunismul si mafia jmechereasca de Dambovita. Am inteles ca astea inca socheaza si se cer afara ca sa vada occidentalul, pe model Borat, cum traim noi prostii astia in evul mediu si facem spectacol cu handicapul la vedere, dar sa nu avem nici cea mai mica inclinatie de a ne reintoarce la filmul de arta? Si isi dau impresii de mari regizori cu viziune si spirit artistic, pe cand produsele ii arata doar ca pe alti "Dan Diaconescu in direct" cu un pic de poleiala. Ce dor imi e de frumosul film romanesc si de adevarata  comedie. Noroc cu pirateria ca voi putea arata copiilor mei ca in Romania s-a facut odata film. Sa nu vorbesc cu pacat, am 2 filme recente care mi-au placut : Legaturi Bolnavicioase si Ryna. Perle smulse din prostitutia artistica practicata la nivel inalt si premiata.
Pentru azi atat, ar mai fi fost si despre teatru, dar e destul amar pentru o pagina.

PS: cand e text scris cu negru se da click. Ex: (contrabnda cu usturoi) :P

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu