marți, august 11, 2009

Cand ma opresc si ascult

Si daca e coltul meu, atunci sa fie al meu, cu mine. Cine ma poate insoti si ma stie, va sorbi dinpreuna cuvinte. Cine inca ma invata, sa fie atent la fiece unda si soapta, caci nu e nimic fara rost.
Din totdeauna am trait mai intens si mai viu in ceasul de noapte, nu stiu fel mai bun, sa-mi cuprind, ce simt, mai de-aproape.
De cand ma stiu am fost sensibil la tonuri, in culori, in voci si in toate. In culori, mi-am definit demult nuantele, le port cu mine, e deajuns sa intrevad ca sa stiu.
Iar vocea care ma face sa vibrez reflex, am auzit-o azi noapte. Ne mai amintim de Gheorghe Cozorici? Uitasem latent de acea privire si atitudine dreapta. Dar mai ales uitasem cat de bine imi face sa il ascult. M-am oprit din ganduri de zi si de noapte,si am ramas suspendat, timp de o ora, undeva, intr-o stare buna de altadata. Sorbeam nesatios fiecare silaba, fiecare inflexiune. Eram fericit si exaltat ca ma pot incarca din energia rostita. Stiam ca acea voce nu minte. Actorul meu sublim. Mi-s dragi si ma incanta multe voci, dar dansul a ramas pentru mine acea forta blanda si ferma, neomenesc de parinteasca, brutal metalica si intelept mangaietoare. E ca si cum ar patrunde fizic in mine, lichid tamaduitor curatand asperitati profane. Aceasta voce nu are dubii, nu lasa loc de ,,poate". E vocea in care trairile sunt fara de tagada, nu se ascunde, e totul spus in fata.
Am vrut doar sa stiti. Eu uitasem de dansul si parca mi-e rusine. Dar tocmai de aceea am acest colt. Ca sa nu uit. Sa nu ma uit. Nu trebuie sa uitam. Nu trebuie sa ii lasam sa ne alieneze. Trebuie sa ne smulgem si sa adunam langa noi lucrurile minunate care inca nu au disparut. Nu suntem prea departe de lumea din minunatul film EQUILIBRIUM. Depinde de noi sa ne pastram faramele de firesc si frumos ramase. Ascultati Romania Cultural, vedeti Garantat 100% de pe TVR1 si urmariti TVR Cultural. Sunt locuri inca neantinse.
Azi noapte m-am regasit si mi-e din ce in ce mai greu sa ma pastrez si peste zi, dar ma lupt, ma opresc si ascult.

Am gasit greu acest fragment si vi-l daruiesc :


Un print al poeziei : Gheorghe Cozorici

Si nu ma pot abtine sa nu postez si Tudor Gheorghe cu minunata cobza si ghiersul neaos oltenesc


Tudor Gheorghe - Ioana Din Teleorman


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu