miercuri, iulie 14, 2010

Scurtcircuit

Am citit atatea scrieri neinspirate despre femei incat am ezitat mult timp pana la inceperea acestor randuri. Ceea ce cunosc despre ele e cel mult ce au lasat sa se vada si nici atunci nu sunt convins ca am meritat sa stiu totul. Pentru ca genetic suntem construiti ca noi B sa ne etalam iar ele F sa aleaga, noi B traim cu superficiala suficienta ca si stim cum au ales. Nu vorbesc aici de f si b rudimentari ci de F si B desprinsi macar cu un cromozom de genetica primara. Nu ma pot declara un liberal complet la fel cum in nici un caz nu sunt un misogin, imbin respectul si admiratia pentru F ca datatoare de sens, cu evidenta jumatatii ce completeaza si nu cea care este completata. E ciudat dar trag concluzia mea la mijloc. F traiesc aproape total in umbra compromisului si asta le face sa fie cele ce castiga de pe locul doi. Puterea de a alege se transforma rapid in compromisul de a pastra. Acest "echilibru" este, paradoxal, in dezavantajul lor. F sunt niste Atlasi care poarta greu pe umeri, din culise, decorul aratat triumfator de B. Datoria atat de puternic imprimata in genetica lor le face pe F sa-si accepte atat de firesc statutul, si desi ele stiu altfel, ne fac pe noi B sa credem in infailibilitatea spectacolului nostru. Victoriile lor nu sunt traite in arena ci se consuma intr-un zambet si un fior cald de implinire. Cand noi strangem ele se strang, lupta lor e castigata de noi si pentru ca exista "impreuna" F stiu ca noi castigam dar ele inving.
Si pentru ca stiu ca se intampla si asa, intreb: De ce plang F in baie?

4 comentarii:

  1. Foarte tare întrebarea ta. Plâng în baie pentru ca acolo le lasati în pace, nu aveti curajul sa intrati sa vedeti ce fac.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru ca de cele mai multe ori aleg foarte prost... Si dupa aia nu vor sa recunoasca... Prefera sa se tina mandre si batoase si sa le vada lumea ca fiind puternice cand de fapt puternic inseamna sa iti recunosti greseala si sa iti vezi de treaba ta... Da' stii tu e mult mai important cum te vede lumea dupa mintea lor sau ce zice lumea, etc... Mai bine esti nefericit forever si ii faci si pe altii nefericiti da' daca zice lumea "de bine" ce poti sa faci? Nu? :)
    Dar sincer ce-am scris mai sus cred ca e valabil pentru ambele sexe...

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos post-ul, foarte multa intelegere din punctul meu de vedere al psihologiei femeilor. De fapt, mi se pare un elogiu extrem de bine scris si cu foarta multa sensibilitate.
    La intrebarea "De ce F plang in baie?", femeie fiind totusi nu pot sa-ti raspund pentru ca eu nu plang in baie :). Plang pur si simplu fara sa ma ascund si nu am nici un fel de problema cu chestia asta. Nu mi s-a parut niciodata un semn de slabiciune sau de renuntare la nu-stiu-ce mandrie pentru ca asa ne spun conventiile sociale. Iar cand plang, nu-mi doresc in nici un caz sa fiu lasata in pace, imi doresc sa fiu inteleasa, sa discut asupra motivului care a dus la starea mea. Daca denota putere sau slabiciune, nu stiu, dar cred ca e mult mai putin frustrant si mult mai constructiv decat sa plangi singura in baie :).

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru ca nu vor sa accepte intotdeaua ca ele castiga de pe locul doi,pentru ca nu vor sa-si asume slabiciunile ,pentru ca daca sunt puternice sunt atacate iar daca sunt slabe sunt calcate in picioare.
    Fiecare femeie care plange ,undeva in coltul ei de lume,o face din varii motive, pe care niciodata un barbat nu le va putea intelege.Si asta nu pentru ca nu are capacitatea intelectuala de a intelege. Ci pur si simplu pentru ca femeia e construita de Dumnezeu sa scurtcircuiteze mintile barbatilor.
    Se pare ca asta este chiar laitmotivul acestei postari...scurtcircuitul...si nici nu intentionat sa ajung aici cand m-am apucat sa scriu.
    Oricat de minunati ,inteligenti si omnipotenti sunt ,sau se cred barbatii ,sunt invinsi in mod
    constant de gingasia si slabiciunea unei femei ,de spiritul ei cald sau de viclenia ei.
    Iar uneori femeile plang pentru a castiga mai usor,pentru a va face pe voi sa va simtiti vinovati...

    RăspundețiȘtergere